گام های کارآفرینی: ۰-۲-اشتیاق تا ایده

گام های کارآفرینی: ۰-۲-اشتیاق تا ایده

بسیاری که به کار آفرینی علاقه دارند هنوز ایده یا فناوری ندارند، بنابراین اگر این شما هستید تنها نیستید. ابتدا با بررسی علایق نقاط قوت و مهارتهای شخصی خود می توانید با سهولت بیشتری فرصتهای خوب را شناسایی کنید.

به تنهایی یا با هم بنیانگذاران به این سوالات پاسخ دهید

دانش تمرکز تحصیل یا شغل شما چه بود؟ قابلیت در چه چیزی بیشتر مهارت دارید؟ 

ارتباطات چه کسی را میشناسید که در صنایع مختلف تخصص داشته باشد؟ آیا کار آفرینان دیگری را می شناسید؟ داراییهای مالی آیا به سرمایه مالی قابل توجهی دسترسی دارید؟ 

نام مشهور شما یا شرکایتان به چه چیز معروف هستید؟ تجربه کاری :گذشته در مشاغل قبلی که داشته اید، چه ناکارآمدی یا نقاط ضعفی وجود داشته است؟
اشتیاق به یک بازار :خاص آیا ایده بهبود سیستم درمانی شما را هیجان زده میکند؟ آموزش چطور؟ انرژی؟ حمل و نقل؟
تعهد آیا زمان و تلاشی برای اختصاص دادن به این تلاش دارید؟ آیا آماده اید که یک سرمایه گذاری جدید را تمرکز اصلی یا تنها تمرکز خود قرار دهید؟

زمینه توسعه

اگر شما یا گروه بنیانگذاران مهارتهای کدنویسی و مدیریت پروژه قوی دارید ممکن است تمایل بیشتری به توسعه یک برنامه وب داشته باشید اگر در نمونه سازی سریع حرفه ای هستید، ممکن است بخواهید به ایجاد نوعی محصول فیزیکی فکر کنید. یا اگر تجربه کاری گذشته شما در زمینه تحصیل یا پزشکی است ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چه چیزی می توانید ایجاد کنید که آن زمینه ها را بهبود بخشد.

کارآفرینی کاربر

اغلب، ایده یا فناوری را پیدا می کنید که چیزی را برای شخص شما بهبود می بخشد، سپس متوجه می شوید که ایده یا فناوری پتانسیل کمک به دیگران را دارد. این پدیده “کارآفرینی کاربر” نامیده می شود. بنیاد کافمن دریافته است که تقریبا نیمی از استارت آپ ها مبتنی بر نوآوری که حداقل پنج سال از عمرشان می گذرد، توسط کارآفرینان کاربر تاسیس شده اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.