MIT: آرمانشهر کارآفرینی

MIT: آرمانشهر کارآفرینی

در این مطلب قصد داریم با نگاهی اجمالی بر فضای کار آفرینی در انستیتو تکنولوژی ماساچوست؛ مشهور به MIT ؛ به بررسی علت بوجود آمدن سالانه ده ها شرکت توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه بپردازیم. به علاوه در خواهیم یافت که آیا دلیل موفقیت سرشار این سیستم در تبدیل نوآوریهای صنعتی به محصولات موفق ناشی از استعداد ذاتی بالای دانشجویان است و یا باید در جستجوی منشا دیگری باشیم؟

روحیه کارآفرینی، مهارت کارآفرینی

دلیل اصلی موفقیت MIT را در تاسیس شرکت های موفق استفاده از ترکیب روحیه و مهارت .است فرهنگ موجود در افراد را تشویق به کار آفرینی در هر زمان و مکان می کند زیرا که الگو های موجود در همه جا یافت میشوند و تفاوتی با دانشجویی که میخواهد کار آفرین شود، ندارد هاله ای از امکان و همکاری به قدری فضای MIT را فرا می گیرد که دانشجویان به سرعت این ذهنیت را اتخاذ میکنند که «بله، من هم می توانم یک شرکت راه اندازی کنم آنها با اعتقاد به مزایای راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید به ویروس کار آفرینی آلوده میشوند.

كارخانه كارآفرين سازی

اغلب مردم تصور میکنند دانشجویان MIT افراد به شدت با هوشی هستند ولی این در حالی است که آنان از نظر بهره هوشی نسبت سایر دانشجویان در دانشگاه هایی مثل هاروارد و CalTech نفع بیشتری نمی برند. اما هیچ یک از دانشگاههای برتر دنیا ؛ بغیر از استنفورد؛ چنین فارغ التحصیلان کار آفرینی ندارند پس بنابرین؛ این موفقیت اکتسابی است.

محيط هم افزا

دانشجویان با جو جاه طلبی و همکاری رشد پیدا می کنند و کار توسعه مهارتهای کارآفرینی از کلاسها مسابقات، رویدادهای فوق برنامه و برنامه های شبکه ای ناشی میشود. بعلاوه، آموزه های موجود هم در کلاس درس و هم در خارج از آن برای دانش آموزان بسیار مرتبط و ارزشمند است و چون هر دانشجو در کلاس به طور کامل درگیر است در این محیط با سطح عا تعهد بیشتری به آزمودنی ها حمله میکند. کلاسی که در چنین محیط جذابی تدریس میشود برای دانشجویان و مربیان بسیار مفیدتر است.

لبه دانش

دسترسی به تکنولوژی های بسیار پیشرفته در آزمایشگاه ها نیز از جمله وجوه تمایز MIT است. بر اساس آمار؛ سالانہ بین ۲۰ الی ۳۰ شرکت در متولد میشوند که منحصرا تکنولوژی خود را از آزمایشگاهها بدست آورده اند. این تعداد شرکت در مقایسه با عملکرد دیگر دانشگاهها بسیار چشمگیر است. اما هنوز این عدد در مقایسه با ۹۰۰ شرکتی که فارغ التحصیلان تاسیس می کنند؛ کوچک بنظر می رسد. در حالیکه شرکت هایی که مستقیما توسط توسعه تکنولوژی در MIT تاسیس گردیده اند مثل Akamai اهمیت استرتژیک بالا داشته و تاثیر گذار هستند، تنها بخش کوچکی از موفقیت کارآفرینی در MIT را تشکیل میدهند و تقریبا ۹۰ درصد فارغ التحصيلان از تکنولوژی هایی در کار آفرینی بهره می برند که اصلا در آزمایشگاه های MIT متولد نشده اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.