انواع کارآفرینی

انواع کارآفرینی

کارآفرینی ایجاد یک کسب و کار جدید در جایی است که قبلا وجود نداشت. این تعریف تا زمانی نه چندان دور واضح به نظر می رسید. هنگامی که به مردم می گوییم “کارآفرینی”، حداقل می تواند به معنای دو چیز بسیار متفاوت باشد. اختلافی که پیامد های مهمی دارد، زیرا هر نوع کارآفرینی اهداف و نیاز های متفاوتی دارد.

کسب و کار های کوچک و متوسط

اولین نوع کارآفرینی، کارآفرینی شرکت های کوچک و متوسط است. این نوعی از کسب و کار است که احتمالا توسط یک نفر برای خدمت به بازار محلی راه. اندازی می شود و به یک تجارت کوچک یا متوسط تبدیل می شود که در خدمت این بازار محلی است. بعنوان مثال یک تجارت خانوادگی که در آن کنترل دقیق یک تجارت کوچک مهم است نمونه ای از این نوع کسب و کار است. “پاداش” این کسب و کار برای بنیان گذاران در درجه اول استقلال شخصی و جریان نقدی از تجارت است. این مشاغل معمولا نیازی به سرمایه اولیه زیادی ندارند، بنابر این وقتی به پول به این مشاغل تزریق می شود، در نتیجه افزایش درآمد و مشاغل ایجاد شده نسبتا سریع است. چنین شرکت هایی می توانند از نظر جغرافیایی پراکنده باشند و مشاغلی ایجاد می کنند در بیشتر موارد “غیر قابل تجارت” هستند، زیرا نمی توان آنها را به جای دیگری برای کاهش هزینه ها برون سپاری کرد. اغلب این مشاغل، مشاغل خدماتی یا خرده فروشان محصولات شرکت های دیگر هستند. عامل متمایز کلیدی تمرکز آنها بر بازار های محلی است.

کارآفرینی خلاقیت محور

کارآفریتی خلاقیت محور ریسک پذیرتر و جان طلبانه تر از این مورد قبلی است. کارآفرینان این نوع کسب و کار مشتاق خدمت به بازار هایی هستند که فرا تر از بازار های محلی هستند. آنها فروش پیشنهاد خود در سطح جهانی یا حداقل در سطح منطقه هستند. این کارآفرینان معمولا در تیم هایی کار می کنند که در آن کسب و کار خود را بر اساس فناوری ها، فرآیند ها، مدل های کسب و کار و با سایر نوآوری هایی که به آنها مزیت رقابتی قابل توجهی در مقایسه با شرکت های موجود می دهد، می سازند. آنها بیشتر از آن که به کنترل علاقه مند باشند به خلق ثروت علاقه مندند و اغلب مجبورند برای حمایت از برنامه های رشد بلند پروازانه خود سهام شرکت خود را بفروشند.

نتیجه گیری

در حالی که کارآفرینان خلاقیت محور اغلب آهسته تر شروع می کنند اما زمانی که جذب مشتری را شروع می کنند رشد تصاعدی چشم گیر تری را تجربه می کنند. رشد همان چیزی است که آنها در خطر از دست دادن کنترل شرکت خود و داشتن چندین مالک هستند. در حالیکه شرکت های کوچک و متوسط تمایل به بزرگ شدنی دارند که نسبتا هم کوچک باشند، شرکت های خلاقیت محور به دنبال بزرگ و بزرگ تر شدن هستند. آنها برای دستیابی به جاه طلبی های خود نیاز دارند تا بزرگ شوند و سریع رشد کنند تا به بازار های جهانی راه پیدا کنند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.